Office Sales Engineer

Tijdelijk gesloten

Office Sales Engineer

Phoenix Contact Zevenaar

Wat is vereist?

  • Een hbo-opleiding in de richting van commerciële economie of (technische) bedrijfskunde
  • Ervaring met het werken in SAP is een pre
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Service- en oplossingsgericht

Wat krijg je?

  • €2.450 - € 3.350 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 38-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen en tijd-voor-tijdregeling (spaaruren)
  • Een variabele bonusregeling
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling

Wat doe je?

  • 50% Klantvragen beantwoorden
  • 20% Weektaak uitvoeren
  • 20% Offertes opstellen
  • 10% Klachten afhandelen
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Foto van contactpersoon Liane de Jong

Vacature

Als je houdt van afwisselend werk en het contact met klanten en het niet erg vindt om regelmatig van je planning af te moeten wijken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Office Sales Engineer

Op een leuke werkdag is het druk aan de telefoon en moet je veel ballen hoog houden. Tijdens het beantwoorden van vragen krijg je verschillende telefoontjes tussendoor, wat de werkdag afwisselend en uitdagend maakt.

Op een minder leuke werkdag krijg je veel dezelfde aanvragen binnen. Vaak zijn dit de standaard aanvragen zoals een annuleringsverzoek, een retournering of een vraag naar de prijs of levertijd van een product.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Klantvragen beantwoorden
    • Weektaak uitvoeren
    • Klantvragen beantwoorden
    • Klantvragen beantwoorden
    • Weektaak uitvoeren
    • Klacht afhandelen
    • Klantvragen beantwoorden
    • Offertes opstellen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Klantvragen beantwoorden
    • Offertes opstellen
    • Weektaak uitvoeren
    • Klantvragen beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Een klant neemt telefonisch contact op over de levering van een order. Ze bestelden vijftig stuks, maar ontvingen tien stuks. Hoe ga je te werk?

Wanneer een klant producten mist, noemen we dit 'manco'. In dit geval zijn er dus veertig stuks manco. Allereerst vraag je de klant om het probleem op de mail te zetten, met het juiste ordernummer en het betreffende artikel. Daarna maak je een KeM-melding aan. Dit is een melding waarin staat dat de klant veertig stuks mist.

Deze melding wordt doorgezet naar de afdeling Logistiek. Hier controleren ze of de gegevens en de voorraad kloppen. In dit geval klopte de voorraad en was alles uitgeleverd. Vervolgens vraag je de klant nogmaals om de situatie te checken. Wanneer de klant opnieuw aangeeft de artikelen echt te missen, haal je er een collega bij.

Je overlegt met de desbetreffende Regiomanager wat je moet doen. Samen besluiten jullie de klant het voordeel van de twijfel te geven en de veertig stuks manco na te leveren. Deze oplossing communiceer je door naar de klant, waarna je het dossier sluit in het systeem.

Groeipad

Bij Phoenix Contact hebben we onze eigen Academy en een Development & Inspiration Program. Er zijn mogelijkheden voor externe scholingen, vrije toegang tot goodhabitz. Het groeipad is niet in steen gebeiteld. Doorgroeimogelijkheden verschillen per functiegebied en gaat in overleg met je leidinggevende.

Office Sales Engineer

Werken bij Phoenix Contact

Phoenix Contact is wereldwijd marktleider in connectiviteit en pionier in elektrificatie en automatisering. Wij voelen het als een verplichting aan onze geschiedenis, onze mensen en onze klanten om het verschil te maken en het goede voorbeeld te geven. Wij zien de wind en de zon als onuitputtelijke bronnen van energie en als de pilaren van een schone, elektrische toekomst. Natuurlijk zijn er uitdagingen. In distributie en opslag van energie bijvoorbeeld. Want de zon gaat onder en de wind gaat liggen. Maar we zien vooral een toekomst gebouwd op schone energie. En daar zetten we ons iedere dag voor in. Met een gezonde mix van idealisme en pragmatisme.

  • Kantoor in Zevenaar
  • 135 medewerkers
  • 22.000 medewerkers wereldwijd
  • Gem. leeftijd 40 jaar
  • Business casual
  • Bij fulltime dienstverband twee dagen in de week
  • Eigen academy, eigen sport en 3d sport faciliteiten

Collega's

Foto van medewerker Jelle Hugen

Jelle Hugen (25) - Inside Account Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Mijn eerste kennismaking met Phoenix Contact was tijdens mijn stageperiode. Deze ervaring was positief waardoor ik hier na mijn opleiding ben komen werken. Inmiddels werk ik ruim twee jaar bij Phoenix Contact en heb ik een mooie stap mogen maken naar de functie Inside Account Manager. Dit is een nieuwe functie binnen Phoenix Contact waarin ik innovatieve bedrijven op het gebied van elektrificatie, koppeling en automatisering kennis laat maken met de hoogwaardige kwaliteit en het innovatieve karakter van Phoenix Contact. Vanuit deze functie doe ik veel commerciële ervaring op en heb ik het voorrecht dat ik mij kan beroepen op de visie van mijn ervaren salescollega’s. De vrijheid om te kunnen pionieren en de prettige samenwerking met mijn collega’s maken het dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga.

Wat heb je gestudeerd?
Ondernemerschap en Retail Management aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wielrennen, mountainbiken, fitnessen en uit eten of terrassen met vrienden.

Interessante baan?

Terug naar boven